رفتن به محتوای اصلی

ضخامت انواع نوار پی وی سی و کاربرد آن

در مطالب گذشته درباره نوار پی وی سی، کاربردهای آن و نحوه چسباندن نوار پی وی سی توضیح دادیم. در این قسمت قصد داریم که درباره ضخامت نوار پی وی سی صحبت کنیم که می تواند نکته بسیار مهمی در انتخاب شما باشد.

نوار لبه

نوارلبه پی وی سی نوعی از روکش های تزئینی می باشد که جنس این روکش ها پی وی سی هستش و برای لبه های برش خورده چوب استفاده می شود.

استفاده از نوار لبه و نوارهای پی وی سی یک الزام برای تولید محصولات ام دی اف است. اما اگر به درستی روی چوب نصب نشود ممکن است یک اشکال بزرگی داخل کار ایجاد کند که در گذر زمان از کار جدا شود. نوار های پی وی سی که در ایران تولید می شوند نسبتا از کیفیت بالایی برخوردار است. ولی عمده واردات این محصول از کشور ترکیه هستش که کیفیت درجه یکی دارند.

امروزه استفاده از نوارهای پی وی سی بسیار راحت تر از قبل شده. این نوار ها قطعه چوبی را در برابر سرما، رطوبت و نفوذ حشرات موزی حفظ می کند.

نوار لبه های مصرفی در دکوراسیون داخلی و صنایع چوب از دو جنس مختلف پی وی سی و ملامین است. که این نوار های  پی وی سی از مواد پلاستیکی تهیه می شود.

اندازه نوارهای پی وی سی

امروزه با توجه به استفاده بیشتر از نوار های پی وی سی و ضخامت های کم و زیاد صفحه های چوبی، این نوارها را در رنگ ها و سایز های مختلف در دسترس مردم قرار می دهد.

گسترده بودن رنگ این نوار ها باعث شده است که هماهنگی رنگ صفحات چوبی با نوار لبه ها بیشتر شود. در بین نوارلبه های مختلفی که در بازار عرضه شده است، نوارپی وی سی محبوبیت بیشتری دارد و کار کردن با آن راحت تر است.

ضخامت نوارهای پی وی سی

در ایران این نوارهای پی وی سی در3 سایز 0.4 ، 1 و 2 میلیمتر در بازارعرضه میشوند که در واقع ضخامت این نوارها می باشد.

هر کدام از این ضخامت ها کارایی خودشان را دارند که بیشتر به نوع استفاده ی مصرف کننده برمی گردد.

نوارهای ی1 میلیمتری پی وی سی معمولا در رول های 200 متری و نوارهای 2 میلیمتری در رول های 100 متری  عرضه می شوند.

عرض این نوار ها 19، 20، 21، 22، 23، 28، 35، 40، 52 و 54 میلیمتر در بازار موجود می باشد.

باز هم متذکر می شوم که انتخاب عرض و ضخامت این نوارها به محل استفاده شما بستگی دارد. امیدوارم از این مطالبی که برای شما جمع آوری شده بود رضایت کامل را داشته باشید و برای بهبود و ارتقا، سایت و اینستاگرام ما رو به دوستان و همکاران خود معرفی کنید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا