رفتن به محتوای اصلی

انتخاب رنگ پی وی سی کابینت

نحوه انتخاب رنگ پی وی سی کابینت معیار بسیار مهمی برای رنگ ام دی اف ها و کابینت ها هست. پی وی سی از جنس پلاستیک محسوب می شود که این پلاستیک پلی وینیل کلراید نام دارد. ورقه پی وی سی ضخامت های متفاوتی دارد. ابعاد استاندارد این ورقه ها 122.244 سانتی متر است ولی گاهی اوقات بعضی از سازندها این ورق هارا با ابعادی متفاوت مثل 280.122 سانتی متر هم می سازند که می تواند روی قیمت تاثیر بگذارد. ورق های پی وی سی هم مانند نوار پی وی سی ضخامت های متفاوتی دارد. ضخامت آن هم از 3 تا 20 میلی متردر بازار موجود است. ضخامت این ورق های پی وی سی در کابینت، کمد، مبلمان و … متفاوت است.

یکی از اصلی ترین ویژگی های پی وی سی این است که در برابر رطوبت،حرارت ونفوذ حشرات موزی مقاوم هستند. این ورقه های پی وی سی بیشتر در مکان های مرطوب مثل سینک ظرفشویی، کمد های سرویس بهداشتی و… استفاده میشود.

استفاده از ورقه های پی وی سی به نسبت ام دی اف و متریال های دیگر گران قیمت تراست. به همین دلیل از این ورقه های پی وی سی بیشتر در جاهایی به کار می برند که در مجاورت با رطوبت باشد.

می توانید بدنه های کابینت را از جنس ام دی اف ساخته، درب یا روکش آن را از نوع پی وی سی انتخاب کنید. ورق های پی وی سی دارای مزایا و معایبی میباشد.

ورقه پی وی سی

مزایای ورق پی وی سی

ضد آب بود

ضد حرارت

وزن سبک

نصب آسان

ضد ضربه

ضد خش

تمیز کردن آسان

قابلیت رنگ شدن

معایب ورق پی وی سی

هزینه نسبتا زیاد آن

تجزیه نشدن آن و آسیب زدن به محیط زیست

رنگ ورق های پی وی سی

ورقه های پی وی سی در ابتدا فقط به رنگ سفید تولید و پخش می شدند. اما امروزه با پیشرفت در تکنولوژی این ورق ها در رنگها و طرح های مختلف و کاربردی تولید و در بازار عرضه می شوند.

ورق های پی وی سی قابلیت رنگ شدن و روکش کردن را دارد. ولی رنگ کردن این ورقه ها مقداری زمان بر است و ممکن است طرح دلخواه را به شما ندهد، به همین علت از روکش کردن این ورقه ها بیشتر استفاده میکنند.  این روکش ها انواع مختلفی از جمله مات و براق دارند.

نحوه انتخاب رنگ پی وی سی کابینت بسیار نکته مهمی است زیرا آشپزخانه قلب هر خانه ای محسوب می شود. آشپزخانه یکی از فضاهای مهم منزل در دکوراسیون داخلی به شمارمی آید.

طرح کابینت های آشپزخانه اعم از جنس، رنگ و یراق آلاتش می  تواند نکته خیلی مهمی باشد و روی کل دکوراسیون خانه تاثیر بگذارد.

یکی از دلایلی که قصد داریم رنگ کابینت ها و ورقه های پی وی سی را مورد برسی قرار دهیم این است که زندگی ما با پیشینیان تفاوت های زیادی دارد.

پیش از این طراحی کابینت های رنگی و شاد چیزی نبود که به چشم آید و پسندیده شود یا حتی از آن به عنوان انتخاب بد هم یاد می شد.

به خاطر این که طراحی آشپزخانه های ایرانی قدیم با کابینت های مدرن و امروزی بسیار متفاوت است.

در گذشته آشپزخانه را فضای بسته و جدا از محیط خانه تشکیل می داد.

اما به مرور این رویه تغییر کرد و چیدمان آشپزخانه جز مهمی از خانه محسوب شد. امروزه آشپزخانه را نه تنها از محیط خانه جدا نمی کنند بلکه دیزاین آن خیلی مهم شمرده می شد که کل خانه را متناسب با آن دیزاین و چیدمان کنند.

ورقه های پی وی سی در رنگ روشن

کسانی که پاکیزگی و نظافت خانه بسیار اهمیت می دهد لازم است که از رنگ های روشن استفاده کنند.

آشپزخانه هایی که هم کوچک وهم کم نور هستند بهتر است از کابینت های رنگ روشن بهره گیرند. استفاده از رنگ روشن در کابینت ها باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر جلوه کند و بازتاب نور بیشترشده و محیط را روشن تر نشان می دهد. رنگ روشن باعث می شود فضای آشپزخانه ی شما از چیزی که هست بزرگتر جلوه کند.

ورقه های پی وی سی در رنگ تیره

اگر آشپزخانه بزرگی دارید بهتر است از رنگ تیره در دیزاین کابینت های خود استفاده کنید. استفاده از رنگ روشن در آشپزخانه بزرگ باعث بی رنگ و روح شدن فضای آشپزخانه میشود. اگر در انتخاب طرح و رنگ پی وی سی کابینت دچار شک و تردید هستید ادامه این مطلب را دنبال کنید.

رنگ سفید

سفید رنگی خنثی و اصیلی است. سفید رنگی است که هیچگاه از مد نمی افتد و به راحتی با همه چیز ترکیب می شود ولی به دلیل رنگبندی سردی که دارد، اگربه تنهایی استفاده شود، ممکن است به مرور زمان دلتان را بزند. البته از مدرن بودن و محبوب بودن آن در این چند سال اخیر نمی توان گذشت.ولی بهتر است با رنگ هایی مثل طوسی و یا رنگ های جیغ ترکیب شود تا حس و حال بهتری به آشپزخانه شما بدهد.

رنگ طوسی

خاکستری رنگی است که در دکوراسیون مدرن خیلی استفاده می شود و در بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه تاثیر زیادی دارد.

رنگ طوسی حس دل زدگی رنگ سفید را ندارد و تقریبا می توان گفت با تمامی رنگ ها ترکیب و ست می شود.

ولی بهتر است رنگ خاکستری را با تناژ روشن ترکیب کنید. مثلا با چند درجه از خودش روشن تر، می تواند یک ترکیب فوق العاده به شما بدهد.

رنگ آبی

آبی نماد آرامش است وبه کاربردن آن در فضای آشپزخانه باعث ایجاد آرامش ذهنی می شود. ممکن است در ایران این رنگ کمتر دیده شود، اما بالاخره هر چیزی باید از یک جایی شروع شود و شما با یک سرچ ساده در گوگل متوجه

می شوید که این رنگ چقدر زیبا و دلنشین است.

رنگ آبی طیف های گسترده ای دارد مثل فیروزه ای، آبی آسمانی، سرمه ای و… ترکیب رنگ آبی روشن و تیره با سفید جلوه بسیار آرامش بخشی را به فضای آشپزخانه می دهد.

رنگ نارنجی

نارنجی یک رنگ بسیار شاد و مخصوصا اشتهاآوراست. استفاده از این رنگ درفضای آشپزخانه، به آن فضا انرژی

فوق العاده را می دهد. این رنگ نمادی از هیجان، اعتماد به نفس، شادی و تحرک است.

این رنگ در آشپزخانه باعث تحریک اشتها می شود و از این رو می توان لذت غذا خوردن را چند برابر کند.

ولی از طرفی استفاده از آن ریسک بالایی دارد. به این دلیل که باید همه چیز آشپزخانه با رنگ نارنجی کابینت ها ست باشد. مثلا لوازمی که در آشپزخانه استفاده می کنید و حتی کف آشپزخانه باید مناسب با رنگ نارنجی کابینت ها باشد.

رنگ سبز

رنگ سبز نمادی از طبیعت است. این رنگ آرامش بخش و با طراوت است و به کاربردن آن در فضای آشپزخانه حس سرزندگی به آدم منتقل می کند. رنگ سبز تناژ زیادی دارد مثل سبز تیره یا روشن مغز پسته ای و فسفری رنگ سبز تیره با قهوه ای که مناسب رنگ سبز باشد می تواند ترکیب فوق العاده شیک برای یک آشپزخانه مدرن باشد.

رنگ قرمز

رنگ قرمز نمادی از انرژی، عشق، قدرت و اراده است. در نگاه اول شما کاملا جذب این کابینت های قرمز جذاب

می شوید.

این رنگ می تواند در فضای آشپزخانه ایجاد شادابی کند. قرمز هم مانند نارنجی به خاطر گرمای رنگش سبب تحریک اشتها می شود

ترکیب قرمز با سفید، مشکی و یا خاکستری ترکیب رنگ فوق العاده شیک و مدرنی به ما میدهد.

ممکن است رنگ قرمز بر اثر گذر زمان دل شما را بزند. ولی از آن جایی که هزینه زیادی بابت این کابینت ها پرداخت شده ممکن است به راحتی نتوانید کابینت ها را تعویض کنید.

رنگ قرمز در کابینت های آشپزخانه باعث ایجاد برجستگی در فضای آشپزخانه میشود. به همین دلیل برای استفاده از رنگ قرمز هم باید دقت کنیم که با بقیه وسایل و موارد ذکر شده مثل کف آشپزخانه، دیواره ها و… تناسب ایجاد کند و مغایرت نداشته باشد. در کل استفاده از کابینت های رنگی احتیاج به دقت و ظرافت زیادی دارد تا با تمامی قسمت های خانه متناسب و هماهنگ باشد.

رنگ مشکی

رنگ مشکی نمادی از اعتماد به نفس است که ظاهری بسیارمدرن و شیک به نمای آشپزخانه شما می دهد. البته باید در استفاده از این رنگ دقت بسیاری خرج کرد. چرا که رنگ مشکی ممکن است فضای آشپزخانه شما را کم نور و کوچک جلوه دهد. بیشتر از این رنگ برای آشپزخانه های بزرگ و پر نور استفاده میشود.

در بحث کابینت های رنگی تلاش کردیم که این نکته را فراموش نکنید که منزلتان را آن طور که دوست دارید و لذت

می برید دیزاین کنید. چون این شما هستید که در این خانه زندگی می کنید و اتفاق های خوب را برای خود رقم می زنید برای دیدن تنوع رنگی نوارهای پی وی سی به اینستاگرام بلونی مراجعه کنید..

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا