رفتن به محتوای اصلی

نوار لبه

نوار لبه یا همان نوار پی وی سی نوعی روکش تزئینی می باشد که برای لبه های برش خورده انواع کابینت ها، تخته های ام دی اف و… استفاده می شود. پی وی سی مخفف کلمه پلی وینل کلراید می باشد که از پلاستیک مقاومی تولید می شود. استفاده از نوار لبه برای تولید ام دی اف جزء ملزومات این صنعت به حساب می آید. یکی از مزیت های این نوار لبه این است که با طرح ها و رنگ های متفاوتی که در بازار عرضه می شود می تواند هماهنگی کاملی با صفحه رویی ام دی اف ایجاد کند. در ادامه در رابطه با کیفیت این نوار لبه ها توضیحات کاملی به شما ارائه می شود.

کیفیت نوار لبه

نوار لبه یکی از پر مصرف ترین شئ در مبحث ابزار و یراق می باشد. برای مثال در کابینت آشپزخانه ها، کتاب خانه ها، کمد های سرویس بهداشتی و … از نوار پی وی سی استفاده می شود.

بنابر استفاده زیادی که ما از آن داریم، پس باید نوار پی وی سی از کیفیت مناسب و مطلوبی برخوردار باشد.

نوار لبه بی کیفیت در بازار فراوان است. اگر در اطراف شما کسانی هستند که نوار پی وی سی را تهیه کردند و از کیفیت و خدمات آن راضی بودند، حتما به آن اعتماد کنید و از آن جا تهیه کنید. نوار پی وی سی با کیفیت باید دارای یک سری از این ویژگی ها باشد:

مقاومت بالا

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید داشته باشد این است که در برابر سرما، گرما، نفوذ حشرات و ضربه مقاوم و مستحکم باشد.

نوار لبه چون کناره های صفحه ام دی اف را پوشش می دهد، بیشتر مورد ضربه قرار می گیرد. به همین دلیل باید نوار پی وی سی را انتخاب کرد که از مقاومت بالایی برخوردار باشد و صفحه ام دی اف را از انواع ضربات حفظ کند.

در کمدهای سرویس بهداشتی هم از نوار پی وی سی استفاده می شود. این نوار ها در معرض رطوبت هستند. پس باید جوری مقاوم باشند که چسب آن ها از بین نرود و از ام دی اف جدا نشود.

نوار لبه بدون بو

برخلاف محصولات پلیمری که دارای بو آزاردهنده ای هستند، نوار پی وی سی با کیفیت، بدون بو هستش و ازاین بابت برای سلامتی انسان و محیط زیست ضرری ندارند.

تنوع در طرح و رنگ

نوار لبه هایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، دارای طرح و رنگ متنوعی می باشند. وقتی کارخانه به کیفیت محصولات خود اطمینان داشته باشد، آن را در طرح و رنگ های متنوعی تولید می کند. دو نوع نوار پی وی سی موجود می باشد.هم مات و هم براق. رنگ سفید و قهوه ای آن، جزء پر مصرف ترین رنگ محسوب می شوند.

قابلیت بازیافت نوار لبه

از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی یک نوار لبه با کیفیت، قابلیت بازیافت بودن آن می باشد. این ویژگی از ارزش های زیست محیطی آن محسوب می شود. این نوع نوار های پی وی سی معمولا عمر بالایی دارند. پس از مصرف آن، طی پروسه دوباره تبدیل به نوار پی وی سی یا همان نوار لبه می شوند.

ضخامت نوار لبه

امروزه با توجه استفاده بیشتر نوار لبه در صنعت چوب، این نوار ها را در ابعاد متفاوتی در دسترس مردم قرار می دهند. گستردگی رنگ این نوارلبه ها باعث شده است که هماهنگی آن با صفحات چوبی بیشتر شود.

بلونی در ضخامت های 0.4، 0.5، 0.6، 1 و2 میلیمتر، نوار لبه را تولید می کند. هر کدام از این ابعاد کارایی خودشان را دارند که بیشتر به نوع استفاده شما مصرف کنندگان بستگی دارد. این کارخانه علاوه بر تولید داخلی، نوار لبه را به کشورهای دیگرهم صادر می کند.

نوار لبه های 1 میلیمتری در رول های 200 متری و نوارهای 2 میلیمتری در رول های 100 متری بسته بندی و در بازار عرضه می شوند. عرض این نوار ها اغلب 22 میلیمتر می باشد.

طرح و رنگ نوار لبه

نحوه انتخاب رنگ نوار لبه، معیار بسیار مهمی برای هماهنگی آن با رنگ ام دی اف و کابینت ها می باشد.

نوار پی وی سی ابتدا فقط به رنگ سفید تولید و در بازار عرضه می شد. اما امروزه با پیشرفت چشمگیر در تکنولوژی، آن را در طرح ها و رنگ های مختلف و کاربردی تولید می کنند.

این نوار ها هم به صورت مات و هم براق تولید می شوند. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن بیشتر از رنگ های مات استفاده می کنند.

امروزه برخلاف گذشته آشپزخانه قلب یک خانه محسوب می شود و به طراحی آن بسیار اهمیت می دهند.

آشپزخانه های  مدرن اغلب کابینت هایش به رنگ سفید مات می باشد، که این کار باعث می شود هم فضای آشپزخانه بزرگتر شود و هم نور آن جا را بیشتر می کند.

قیمت نوار لبه

فریب قیمت پایین نوار لبه در شرکت های متفرقه را نخورید. همان طور که در قسمت های قبل گفتم، نوار پی وی سی بی کیفیت در بازار فراوانند از قیمت های پایین بگیر تا قیمت های نجومی که واقعا سرسام آور هستند.

شما با کمترین هزینه هم می توانید آن را تهیه کنید ولی چون از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشد در بازه زمانی کوتاهی از بین می روند. موارد زیادی وجود دارد که می توانند قیمت نوار لبه را پایین آورند. ولی به همان اندازه هم کیفیت آن پایین خواهد آمد. پس به دنبال نوار پی وی سی ارزان نباشید.

به همه شما عزیزانی که قصد خرید نوار لبه با بالاترین کیفیت را دارید، پیشنهاد می کنم با تیم بلونی به صورت رایگان مشورت کنید و نوار پی وی سی مورد نیاز خود را در ابعاد و رنگ دلخواه خریداری کنید. شما می توانید از طریق اینستاگرام و واتساپ بلونی با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09012985614

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا