رفتن به محتوای اصلی

کارخانه نوار پی وی سی

کارخانه نوار پی وی سی جزء مهم ترین کارخانه های صنعتی محسوب می شود که دارای پرسنل توانمند و دستگاه های پیشرفته می باشد.

این کارخانه ها معمولا در اطراف شهر هستند تا مزاحمتی برای مردم نداشته باشد.

در گذشته نوار پی وی سی توسط کشور ترکیه به ایران صادر می شد. ولی امروزه توسط کارخانه های پیشرفته ای که در ایران شروع به فعالیت کردند این نوار های پی وی سی را تولید و به کشورهای مختلف صادر می کنند.

نوار لبه

یکی از ملزومات در صنایع ابزار و یراق، نوار پی وی سی یا همان نوار لبه می باشد که در تولید ام دی اف و سایر محصولات چوبی به طور وسیعی به کار می رود.

امروزه در چیدمان منازل و یا محل کار حتما از مصنوعات چوبی استفاده می کنند. زیرا استفاده از قطعات چوبی در منزل، حس تازگی و سرزندگی می دهد.

بیشترین تجربه ای که مردم از کاربرد صفحات چوبی و نوار لبه در منازل دارند، کابینت ها و فضای آشپزخانه می باشد.

نوار لبه نوعی روکش ترئینی برای محصولات چوبی مثل لبه های کابینت،کمد، کتاب خانه و … استفاده می شود.

روی صفحه ام دی اف از ورق پی وی سی استفاده می شود، ولی لبه های آن پوششی ندارند. نوار لبه این وظیفه را بر عهده می گیرد که هم رنگ خود ورق پی وی سی که روی کابینت قرار دارد، دور تا دور چوب را کاور کند.

استفاده از نوار لبه هم باعث زیبایی کابینت ها می شود و هم یک سری ویژگی ها دارد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

ویژگی های نوار لبه

  • اولین ویژگی این نوار لبه ها این است که کابینت را در برابر انواع صدمات مثل ضربه و سابیدگی حفظ می کند. این نوار لبه ها با وجود همچین مقاومتی ، بسیار انعطاف پذیر هستند. و اگر کیفیت خوب این محصول را خریداری کنید، در گذر زمان این نوار لبه ها تغییر رنگ و شکل نمی دهند.
  • دومین ویژگی این محصول عایق بودن آن در برابر حرارت، سرما، رطوبت و نفوز حشرات می باشد. این مسئله جزء ویژگی های مهم این نوار ها محسوب می شود. زیرا برای حفظ سلامت و بهداشت محیط، بسیار ضروری می باشد.
  • از ویژگی های دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که به راحتی می توان از آن استفاده کرد. در گذشته برای چسباندن این نوار لبه ها حتما باید از چسب های مخصوص مثل چسب گرانول استفاده می کردند و یا با استفاده از سشوار و یا اتو به کار چسبانده می شد که از کیفیت بالایی برخوردار نبود و یا ممکن بود چسب ها از اطراف کابینت پخش شود. امروزه با استفاده از یک سری دستگاه مخصوص که به آن دستگاه لبه چسبان گفته می شود، این نوار ها را به لبه کار می چسبانند. با استفاده از این دستگاه ها هم کیفیت کار بالا می رود و هم ظاهر زیباتری به کابینت ها می دهد.
  • بدون شک مهم ترین و اصلی ترین ویژگی این نوار لبه ها، قابلیت بازیافت بودن آن ها می باشد. ما امروزه در کشور خود مشکل بازیافت مواد از جمله مواد پلاستیکی را  داریم. خودتان اطلاع دارید که پلاستیک حدود 250 تا 500 سال طول می کشد تا بازیافت شود و این یعنی فاجعه… نوار پی وی سی هم از یک نوع پلاستیک تهییه شده است. پس بهتر است که این نوار ها خاصیت بازیافت پذیری را داشته باشند تا بتوانیم در حد خودمان به محیط زیست خود کمک کنیم.

این نوار لبه ها با وجود تمامی ویژگی های خوبی که دارند، باید دقت کرد که به راحتی نمی توان آن را برش داد و به یک ابزار اصولی احتیاج است.

در ادامه در رابطه با این دستگاه ها و ابزار ها صحبت می کنیم.

نحوه برش زدن نوار لبه

برای این که نوارها به شکل کاملا تمیزی برش بخورند و ایرادی توی کار نباشد، نجار باید از طریق فرز این برش را انجام دهند. روشی آسان برای اصلاح قسمت های اضافی لبه ها این است که ام دی اف را از طرفی که روکش نوار لبه به آن چسبیده شده است را روی میز قرار داده و با استفاده از یک مغار، خلاف جهت آن با چکش محکم ضربه بزنید.

با این که دستگاه های لبه زن در بازار فراوانند اما نیازی به آن نیست و شما با استفاده از یک چکش و مغار می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

در آخر هم بهتر است که بعدا از جدا کردن قسمت های اضافه کار، آن را به آرامی  سمباده بزنند تا قسمت های نا هموار از لبه  کار جدا شوند.

اگر خواستید که تیزی لبه ها را از بین ببرید می توانید از یک سمباده یا رنده استفاده کنید.

کارخانه نوار پی وی سی بلونی

در طول چندین سال فعالیت پیاپی، کارخانه نوار پی وی سی بلونی توانسته پشتیبان شما دوستان و نمایندگان عزیزمان در تمامی زمینه ها باشد.

این کارخانه نوار پی وی سی طی چندین سال فعالیت توانسته هم تولید کننده نوار پی وی سی باشد، هم مسئولیت صادرکننده به کشور های دیگر را دارد.

نوار پی وی سی که اغلب در بازار موجود است، وارداتی از کشور ترکیه می باشد.

طی این سال های اخیر یک سری از شرکت های داخلی شروع به تولید این نوار های پی وی سی کردند. قابل ذکر است که برای تولید این نوارهای پی وی سی به دستگاه های پیشرفته و نیروی توانمندی احتیاج است که کارخانه نوار پی وی سی بلونی تمامی این ویژگی ها را دارا می باشد.

شما میتوانید از طریق اینستاگرام بلونی تمامی رنگ ها و طرح های جدید نوار های پی وی سی را مشاهده کنید و با ما در ارتباط باشید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا